ایران استخر

دیگ‌های چگالشی

دیگ‌های چگالشی

استفاده از دیگ‌های چگالشی به جای دیگ‌های چدنی یا بویلر‌های آب گرم

دیگ‌ها به عنوان یکی از مصرف کننده‌های عمده انرژی در ساختمان هستند، بطوری که وضعیت عملکرد آنها نقش مهمی در تعیین وضعیت مصرف انرژی ساختمان ایفا می‌کند. از این رو کنترل مطلوب راندمان عملکرد این تجهیز و بهبود آن، گام مؤثری در رفع مشکلات موجود در مصرف انرژی ساختمان و کاهش تلفات یک ساختمان ایفا می‌کند.
بطور کلی دیگ‌های مورد استفاده در تأسیسات به دو دسته دیگ‌های چگالشی (Condensing Boiler) و غیر چگالشی (None Condensing Boiler) تقسیم می‌شوند.

بویلر‌های غیر چگالشی
در بویلر‌های غیر چگالشی، گاز‌های حاصل از احتراق، پس از گرم نمودن آب موجود در سیستم، با دمای بالا در حدود ˚c150 از طریق دودکش به محیط خارج منتقل می‌شوند که این امر تلفات شدید انرژی و افزایش مصرف گاز را به دنبال دارد. بعلاوه دیگ‌های غیر چگالشی امکان تنظیم ظرفیت، متناسب با نیاز ساختمان را ندارند، حجم آب گیری بالایی دارند، در دمای برگشت آب گرم و دبی آب در گردش دارای محدودیت هستند.

بویلر‌های چگالشی
راندمان بالای این دیگ‌ها (حدود 110%) از مهم‌ترین مزایای آنها به شمار می‌رود. گاز‌های حاصل از احتراق با دمای حداکثر ˚c50 از دیگ خارج شده و به این ترتیب حداکثر استفاده از انرژی تولیدی امکان پذیر می‌شود. همچنین دریافت گرمای نهان حاصل از چگالش گاز‌های احتراقی از دیگر نقاط تأمین انرژی مورد نیاز سیستم است.

دیگ‌های چگالشی Wolf
راندمان بالای حرارتی و جنبه‌های مثبت زیست محیطی، قابلیت تغییر ظرفیت، کنترل پذیری و کاهش میزان فضای اشغال شده در موتورخانه، سهولت در نصب و راه اندازی، تسهیل تعمیرات و نگهداری، کاهش هزینه‌های جاری ساختمان و همچنین کاهش میزان سر و صدا از ویژگی‌های مهم دیگ‌های چگالشی Wolf آلمان است.

راندمان بالا
از مهم‌ترین مشخصه‌های دیگ‌های چگالشی Wolf، راندمان بالای آنها نسبت به دیگ‌های معمول است (110% در مقایسه با 80%). در بویلر‌های چگالشی، میزان مصرف سوخت در مقایسه با بویلر‌های معمولی بسیار کمتر است که این امر باعث کاهش هزینه‌های انرژی ساختمان می‌شود. بعلاوه تأثیر قابل توجه مصرف کمتر گاز را بر روی جنبه‌های زیست محیطی نباید از یاد برد.

قابلیت تغییر ظرفیت و کنترل پذیری
از آنجا که نیازی به استفاده از تمام توان سیستم گرمایشی ساختمان در تمام فصول، روز‌های ماه و حتی ساعات مختلف شبانه روز نیست، به عبارت دیگر انرژی مورد نیاز ساختمان با توجه به تغییر فصل، در روز‌های مختلف ماه و ساعات مختلف یک روز، تغییر می‌کند، با تنظیم توان خروجی دیگ می‌توان به میزان قابل توجهی در مصرف گاز صرفه جویی به عمل آورد.

پکیج‌های چگالشی Wolf با قابلیت تغییر ظرفیت از 17% تا 100% توان کارکرد، می‌توانند مطابق با نیاز حرارتی ساختمان، انرژی تولیدی را کم و یا زیاد کرده و بدین ترتیب علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز، میزان استهلاک را نیز کاهش دهند. این در حالی است که بویلر‌های معمول توان تنظیم ظرفیت را نداشته و فقط در دو حالت خاموش و روشن کار می‌کنند و در نتیجه استهلاک زیاد و مصرف بالای انرژی را به دنبال دارند. لازم به ذکر است با توجه به سیستم کنترلی پیشرفته دیگ‌های چگالشی Wolf، تنظیم توان خروجی بصورت اتوماتیک صورت می‌پذیرد.

سهولت در نصب و راه اندازی
با توجه به قرارگیری کلیه اتصالات دیگ‌های چگالشی در بالای دستگاه، فرآیند لوله کشی و اتصال دیگ به سیستم گرمایشی به راحتی صورت می‌پذیرد.

سهولت در تعمیر و نگهداری
به دلیل دسترسی ساده و آسان به تمام اجزای دیگ از طریق پانل جلویی دستگاه، تعمیر و نگهداری دستگاه با سرعت بالا و کم‌ترین هزینه امکان پذیر می‌گردد.

کاهش آلودگی صوتی
پایین بودن صدای تولیدی پکیج‌های چگالشی در زمان کارکرد از جمله مزایای قابل توجه این دیگ‌ها نسبت به بویلر‌های متداول است.

قابلیت برنامه ریزی ساعات کارکرد و مجهز شدن به سیستم کنترل محیطی هوشمند
پکیج‌های چگالشی Wolf مجهز به سیستم کنترل هوشمند محیطی بر اساس اندازه گیری دمای هوای بیرون و با قابلیت برنامه ریزی ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه هستند و بدینوسیله با برنامه ریزی کامل این سیستم می‌توان صرفه جویی مضاعفی در انرژی مصرفی ساختمان به عمل آورد.
علاوه بر موراد فوق می‌توان با مجهز کردن دیگ به سیستم‌های کنترلی انتخابی، عملکرد و کنترل دستگاه را از راه دور و با استفاده از تلفن و یا اینترنت در دست گرفت.

کاهش میزان فضای اشغال شده در موتورخانه
کوچک بودن ابعاد و پایین بودن وزن پکیج‌های چگالشی از جمله مزایای آنهاست که سبب کاهش هزینه‌های حمل و نقل و نصب می‌گردد. این دیگ‌ها در هنگام نصب نیازی به فونداسیون نداشته و می‌توان آن را در کنار دیوار نصب نمود (به اشکال توجه فرمائید).

بطور خلاصه مشخصات دیگ‌های چگالشی Wolf آلمان عبارتند از:
– طراحی و تولید مطابق با استاندارد‌هایDIN EN483 ،DIN EN 437 ،DIN EN 677
– مجهز به سیستم مدیریت هوشمند مصرف انرژی با قابلیت برنامه ریزی و کنترل اتوماتیک
– قابلیت احتراق مدولاسیون بین 17% تا 100% توان کل
– راندمان تا 110% جهت احتراق کامل و کاهش گاز‌های آلاینده
– مجهز به مبدا حرارتی راندمان بالا از آلیاژ آلومینیوم – سیلیکون، با طول عمر بالا، بدون رسوب گیری و نیاز به تعمیر و نگهداری
– کوچک، سبک، توان خروجی بالا
– طراحی ویژه جهت سهولت در نصب، بازرسی و سرویس در کوتاه‌ترین زمان ممکن
– عدم نیاز به برقراری حداقل جریان گردشی آب در دیگ
– عدم محدودیت جهت کاهش دمای آب گرم برگشتی به دیگ
– حداقل 50% صرفه جویی در مصرف انرژی سالانه در مقایسه با موتورخانه‌های رایج

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


مجری استخر در شیراز، پروژه لاکچری فرهنگ شهر
پروژه استخر و جکوزی دینکان
پروژه استخر، جکوزی و سونا خیابان قدوسی شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر در شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر قم آباد شیراز
اجرای سیستم لوله کشی و تاسیسات گرمایش-صدرا

اطلاعات تماس