ایران استخر

ناگفته‌های چراغ استخری و چراغ آبنما

ناگفته‌های چراغ استخری و چراغ آبنما

چراغ استخری و چراغ آبنما

یکی از مواردی که در زمینه زیبا سازی و محوطه سازی استخر‌ها صورت می‌گیرد، نصب چراغ استخری و چراغ آبنما است. استفاده از این چراغ‌ها نقش بسزایی در زیبایی و نورپردازی محیط دارند. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و تمایل افراد برای ایجاد تنوع و تغییر در محیط خود، استفاده از انواع مختلف چراغ استخری و چراغ آبنما با استقبال زیادی روبرو شده است. در واقع شما با نورپردازی صحیح و اصولی محیط استخر خود، می‌توانید بر جذابیت آن بیافزایید و فضایی دلنشین را برای گذراندن لحظات خود بیافرینید.

چراغ استخری علاوه بر اینکه زیبایی محیط استخر شما را به ارمغان می‌آورد، باعث ایجاد نور کافی در محیط در ساعات شب می‌گردد و دیگر نیازی به استفاده از منابع نوری خارجی و اضافی برای اطراف استخر نخواهد بود. علاوه بر این، استفاده از چراغ استخری  در مکان‌های شلوغ و عمومی مانند استخر و حوض‌های پارک‌ها وفضا‌های سبز جهت یک عامل هشدار دهنده برای افراد جهت اطلاع از وجود استخر و حوض در آن منطقه، حائز اهمیت است.

انواع چراغ استخری

نکات لازم جهت نصب چراغ استخری

برای نورپردازی و تامین روشنایی استخر، از چراغ‌های استخری گوناگون (در دو نوع توکار و روکار) با رنگ نور‌های مختلف می‌توان استفاده کرد که علاوه بر نکات امنیتی مانند ضدآب بودن چراغ‌ها و کیفیت آنها، باید به همخوانی رنگ نور با دکوراسیون استخر از جمله سبک استخر و رنگ کاشی کاری‌های آن توجه کرد. به طوری که برای رنگ‌های مختلف کاشی استخر، گرم و سرد بودن نور چراغ جهت افزایش جذابیت ظاهری محیط استخر، حائز اهمیت است. بنابراین جهت نصب چراغ استخری به نکاتی همچون کیفیت چراغ، نصب صحیح، رنگ نور مناسب، نورپردازی مناسب باید توجه کرد که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

نصب چراغ استخری

کیفیت چراغ‌ها: اولین موردی که در نصب چراغ استخری باید به آن توجه کرد، کیفیت بالا و استاندارد بودن چراغ است. هنگام خرید چراغ مناسب باید ضد آب بودن و ایمن بودن آن جهت جلوگیری از زنگ زدگی و برق گرفتگی را مدنظر قرار داد.

نصب صحیح: جهت نصب چراغ استخری، علاوه بر رعایت نکات ایمنی باید به زاویه نصب آن نیز دقت کرد. به گونه‌ای که با نصب نامناسب آن ممکن است نور ساطع شده از چراغ‌ها موجب آزار چشم و ایجاد اختلال در دید افراد گردد.

رنگ نور مناسب: همانطور که در بالا ذکر شد، انتخاب رنگ نور باید براساس جنس و رنگ کاشی کاری و محوطه استخر انتخاب شود که علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی گردد. به عنوان مثال زمانی که کاشی‌های استخر در رنگ روشن و براق باشد، با انتخاب نور‌های رنگ گرم، انعکاسی که از کاشی‌ها صورت می‌گیرد، علاوه بر ایجاد کنتراست زیبا، باعث می‌شود تا نیاز به منابع و چراغ‌های آمپر بالا کمتر باشد.

نورپردازی مناسب: با استفاده صحیح از نوع و زاویه نصب و تعداد چراغ‌های استخری در نورپردازی استخر، می‌توان علاوه بر زیبایی سازی، از ایجاد سایه‌های ناموزون جلوگیری شود.

چراغ آبنما

چراغ آبنما

یکی از المان‌ها در محوطه سازی و زیبایی سازی فضا‌ها که امروزه با استقبال بسیاری روبرو شده است، استفاده از آبنما‌ها است. آبنما‌ها در طرح‌ها و انواع مختلف هستند که یکی از راه‌های دوچندان کردن زیبایی و جذابیت آنها استفاده از چراغ‌های آبنما است. چراغ‌های آبنما امروزه بیشتر در قالب ال ای دی ارائه شده اند که دارای لایه‌های محافظتی بالا جهت جلوگیری از زنگ زدگی و برق گرفتگی هستند. چراغ آبنما در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند به طوری که برخی از آنها قابلیت تغییر رنگ نیز دارند.

انواع چراغ آبنما

چراغ‌های آبنما در تنوع بالایی ارائه می‌شوند که هم در قسمت زیرین آبنما و هم بیرون آن قابل نصب هستند. در هنگام استفاده از چراغ آبنما توجه به نکات زیر الزامی است:

فاصله مناسب: درهنگام نصب چراغ آبنما در صورتیکه نورپردازی از بیرون انجام گردد، باید فاصله منبع نوری تا آبنما مناسب باشد تا انعکاس نور در فواره آب به زیبایی نمایان گردد.

چراغ استاندارد: استفاده از چراغ‌های با کیفیت و ضد آب و ضد رطوبت یکی از نکات مهم هنگام نصب چراغ آبنما است تا از زنگ زدگی و برق گرفتگی جلوگیری شود. همچنین امروزه استفاده چراغ‌های LED ارائه شده برای نورپردازی آبنما توصیه می‌گردد چرا که علاوه بر مصرف پایین انرژی که در حدود 12 ولت است، پخش نوری بالایی دارند و علاوه بر ضد آب بودن، ضد ضربه نیز هستند که منجر به افزایش طول عمر آنها می‌گردد.

انتخاب نور مناسب: همانند چراغ استخری در انتخاب چراغ آبنما نیز برای همخوانی رنگ نور با نمای آبنما و محیط اطراف باید دقت لازم را به عمل آورد تا بهترین نتیجه را از نظر زیبایی به ارمغان آورد. چراغ‌های آبنما در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند که براساس نیاز خود می‌توانید رنگ نور مناسب را تهیه فرمایید.

نصب چراغ استخری/ مجری استخر در شیراز

برای نصب چراغ‌های استخری و آبنما علاوه بر موارد ذکر شده جهت ایمن سازی بیشتر باید قبل از مسیر سیم کشی از ترانس استفاده شود. چرا که ترانس باعث کاهش ولتاژ برق می‌گردد و از این رو برای چراغ‌های استخری و آبنما که در آب غوطه ور هستند ایمنی لازم را تامین می‌کند. همچنین برای نصب چراغ‌های توکار و روکار باید پشت چراغ، حفره‌ای جهت پنهان سازی سیمکشی‌ها نیز تعبیه گردد. از دیگر مورادی که باید به آن توجه کرد این است که این چراغ‌ها علاوه بر ضدآب بودن باید در برابر مواد شوینده نیز مقاوم باشند و به عنوان نکته آخر جهت خرید چراغ مناسب به درجه حفاظت آن نیز توجه فرمایید که این عدد نشان دهنده مقاومت چراغ دربرابر آب و رطوبت است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


مجری استخر در شیراز، پروژه لاکچری فرهنگ شهر
پروژه استخر و جکوزی دینکان
پروژه استخر، جکوزی و سونا خیابان قدوسی شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر در شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر قم آباد شیراز
اجرای سیستم لوله کشی و تاسیسات گرمایش-صدرا

اطلاعات تماس