ایران استخر

آبنما‌های مجاور استخر

آبنما‌های مجاور استخر

آبنما استخری

آبنما به یک یا چند عنصر از چشمه‌ها، استخر‌ها، حوضچه‌ها، ریل‌ها، آبشار‌های مصنوعی و جوی‌ها گفته می‌شود که در طراحی باغ و معماری مناظر استفاده می‌شود. آبنما‌ها در انواع مختلفی از جمله فواره‌های آب، حوضچه‌های کم‌عمق، آبشار‌های مصنوعی و غیره ساخته می‌شوند که علاوه بر زیبایی در ایجاد احساس مثبت و آرامش در افراد بسیار موثر است. در این مقاله به طور اختصاصی در رابطه با آبنما‌های مجاور استخر و فواید و کاربرد‌های آن صحبت می‌کنیم.

کاربرد آبنما‌های مجاور استخر

از آنجایی که استخر‌ها به فضا‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت افراد و ریلکس کردن بدل شده‌اند، و همچنین با توجه به استقبال روز افزون افراد از ساخت و استفاده از استخر در منازل و ویلا‌های شخصی خود؛ یکی از مواردی که برای زیباسازی استخر از آن استفاده می‌شود استفاده از آبنما است. آبنما‌های مجاور استخر امروزه در طرح‌ها و سایز‌های مختلف موجود هستند که متناسب با اندازه و نوع استخر خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

انواع آبنما استخری

 

مزایای نصب آبنمای استخر

در بالا به تاثیر آبنما بر زیبایی و فضاسازی محیط اشاره کردیم. اما آبنما‌ها علاوه بر زیباسازی محیط، فواید دیگری نیز دارند که به بررسی آنها می‌پردازیم.

خنک کردن استخر: یکی از مزایای استفاده از آبنما، کمک به خنک کردن فضای استخر بخصوص در فصل تابستان و استخر‌های روباز است. آبنما‌ها با فواران و پخش آب در اطراف باعث خنک سازی فضا و کاهش 2 تا 4 درجه‌ای دما می‌گردند.

تصفیه هوا: آبنما با ایجاد رطوبت و تصفیه هوا، محیط را تازه و پاک می‌کند.

 کمک به تمیز ماندن استخر: از آنجایی که ریزش آب از آبنما موجب ایجاد جریان در آب استخر می‌گردد، بنابراین از راکد ماندن آب استخر و در نتیجه از تشکیل جلبک در استخر جلوگیری می‌کند.

زیباسازی و ایجاد آرامش اعصاب: نصب آبنما در مجاورت استخر، زیبایی محیط را افزایش می‌دهد و به دلیل شبیه سازی  صدای جویبار و رودخانه، احساس آرامش و تمدد اعصاب را تقویت می‌کند.

افزایش ارزش املاک: نصب آبنما در مجاورت استخر، ارزش ملک را افزایش می‌دهد و محیط را جذاب‌تر می‌کند.

ایجاد تنوع و زیبایی: ترکیب آبنما و استخر، تنوع و زیبایی زیادی را به محیط اضافه می‌کند و محیط را جذاب‌تر می‌کند.

 

آبنما فواره ای

 
انواع آبنمای استخری

آبنما‌های مجاور استخر بسته به اندازه و نوع استخر در مدل‌های گوناگون ارائه می‌شوند که شما براساس سلیقه خود می‌توانید یکی از این آبنما‌ها را برای استخر خود استفاده کنید.

آبنما‌های استخری به طور کلی به سه دسته آبنمای کنار استخری، آبنمای داخل استخری و آبنمای سرریز تقسیم می‌شوند.

آبنمای کنار استخری: آبنما‌های کنار استخری در لبه‌های استخر نصب می‌شوند و با اتصال به پمپ استخر، آب را به درون استخر سرریز می‌کنند. معمولا نحوه ریزش آب درون استخر توسط این آبنما‌ها به صورت آبشاری و قوسی هستند.

آبنمای داخل استخری: آبنما‌های داخل استخری خود به دو دسته شناور و سرریز ارائه می‌شوند. آبنمای استخری شناور، یک نوع آبنما در استخر است که بر روی سطح آب شناور است و معمولاً به وسیله یک پمپ شناور به حرکت در می‌آید و آب را بصورت فواره به بالا پرتاب می‌کند. و برخی بصورت چشمه‌ای آب را از درون به جوشش در می‌آورد.

آبنمای سرریز: آب را از بالا به پایین به حرکت در می‌آورد.

 

نورپردازی آبنما

 
ویژگی‌های آبنما‌های استخری

آبنما‌ها با توجه به اینکه برای ایجاد تنوع و زیباسازی ارائه می‌شوند، باید دارای خصوصیات منحصربفردی باشند تا بتوان به این هدف دست یافت. از جمله ویژگی‌های جالب توجه آبنمای استخری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پخش موسیقی: یکی از انواع آبنما‌های پرطرفدار استفاده از آبنمای موزیکال است که می‌تواند به همراه جریان آب موسیقی پخش کند و با تغییر جریان آب موسیقی پخش شده را نیز تغییر دهد.

ایجاد روشنایی: یکی از مواردی که امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از نورپردازی آبنما است. چراغ‌های آبنما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ارائه می‌شوند که به زیبایی فضا می‌افزاید.

الگو‌های پخش آب: از دیگر ویژگی‌های مهم آبنما‌ها، تنوع در الگوی پخش آب است. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از آبنما‌های گوناگون با الگو‌های پخش آب متفاوت استفاده کنید. برخی آبنما‌ها امکان تغییر الگو‌های متنوع نیز دارند که هر چند وقت یکبار با تغییر الگوی پخش آب بصورت خودکار، نحوه پاشش آب را تغییر می‌دهد و زیبایی بصری متنوعی را ایجاد می‌کند.

 

استفاده از آبنماها امروزه بیش از پیش با استقبال افراد روبرو شده است که باعث فضاسازی و ایجاد زیبایی در محیط می‌گردد. برای دریافت مشاوره و نصب بهترین نوع آبنما متناسب با فضای خود می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


مجری استخر در شیراز، پروژه لاکچری فرهنگ شهر
پروژه استخر و جکوزی دینکان
پروژه استخر، جکوزی و سونا خیابان قدوسی شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر در شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر قم آباد شیراز
اجرای سیستم لوله کشی و تاسیسات گرمایش-صدرا

اطلاعات تماس