ایران استخر

انواع آبنما

انواع آبنما

انواع آبنما

 

به حرکت نمایشی آب به درون یک محفظه که صدایی آرامش بخش را تولید می‌کند آبنما می‌گویند حال ممکن است این آب ثابت یا متحرک باشد و این موضوع به فضا و مکان مورد استفاده بستگی دارد.

آبنما رنگی

آبنما‌ها دارای اشکال و انواع مختلفی هستند که بسته به سلیقه و مکان قرارگیری آنها متفاوت می‌شوند.

به دلیل جریان آبی که در آبنما وجود دارد رطوبت هوا حفظ می‌شود و با تولید صدای دلنشین و طبیعی و در بعضی موارد با نورپردازی  آرامش خاصی را با خودش به ارمغان می‌آورد.

امروزه در بازار آبنما مدرن و جدید بسیار دیده می‌شود که به نسبت قبل دارای تنوع و اندازه‌های متفاوت هستند که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

آبنما مدرن

آبنما مدرن

آبنمای مدرن به همراه نور و صدای آرامش بخش خود در بخشی از خانه قرار می‌گیرد، برای آبنما مدرن هیچ محدودیتی وجود ندارد و در هر کجا که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید زیرا نشتی ندارد و با خیال راحت می‌توانید در محوطه داخلی از آن بهره مند شوید.

 

آبنما‌های شیک و مدرن بیشتر در ویلا‌های جدید یا ساختمان‌های بازسازی شده دیده می‌شود و طراحی آن بسیار ساده و چشمگیر است و طراحی آب به گونه ای است که آب از سمت بالا به پایین هدایت می‌شود.

آبنما سنتی

آبنما سنتیآبنمای سنتی یا آبنمای کلاسیک از آبنما‌های ایرانی و قدیمی‌اند که به دلیل رقص زیبای آب و صدای دلنشینی که دارد برای اغلب افراد چشمگیر است.

 

آبنما‌های سنتی از نوع متحرک‌اند در آبنمای سنتی بسیار باید به جنس مصالح آبنما توجه شود تا فرسوده یا تخریب نشود.

آبنمای سنتی از قدیم الایام در کاخ‌ها، اماکن تفریحی مذهبی، رستوران‌ها و غیره وجود داشت و امروزه بیشتر از این آبنما در محوطه داخلی ویلا یا حتی محوطه خارجی ویلا استفاده می‌کنند.

 

از مهم‌ترین ویژگی آبنمای سنتی که قابل توجه عموم است قیمت آبنمای سنتی است که به نسبت ابنمای مدرن کمتر است.

آبنما سنگی (صخره ای)

آبنما سنگی آبنما صخره ایآبنما سنگی یا همان آبنما صخره‌ای از دیگر آبنما‌ها هستند که امروزه در ویلا‌های مدرن دیده می‌شود این آبنما‌های سنگی دیواری بیشتر از سنگ و سیمان ساخته می‌شوند و جلوه زیبایی دارند.

 

آبنما سنگی ویلایی را می‌توان با نورپردازی تزیین کرد و محوطه ویلا را دلنشین‌تر کرد و با صدایی طبیعی از آب موسیقی بی کلام را در خانه تداعی کرد.

آبنما صخره‌ای در گذشته بیشتر در پارک‌ها و محوطه خارجی ویلا بود ولی امروزه از آن در داخل خانه هم استفاده می‌کنند.

آبنما موزیکال

آبنما موزیکال

به ترکیبی از آب، نور و موسیقی آبنمای موزیکال می‌گویند. آبنمای موزیکال از جدید‌ترین آبنما‌ها است که برای افراد علاقه مند بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

در آبنما موزیکال شدت و نحوه‌ی حرکات آب تعیین کننده ریتم موسیقی هستند.

 

در ایران کمتر آبنما موزیکال دیده می‌شود و بیشتر هم در درون شهر‌ها و پارک‌ها دیده می‌شود و کمتر در ویلا‌ها و این موضوع به دلیل محدود بودن اطلاعات افراد در این حیطه است.

آبنما فواره ای

آبنما فواره ایآبنما فواره ای از ابنما‌های قدیمی است که همه ی افراد با آن آشنا هستند و در اغلب پارک‌ها و فضا‌های سرسبز دیده می‌شوند.

 

وقتی از یک محفظه‌ی کوچک مقدار زیادی آب بخواهد خارج شود آب با فشار به سمت بیرون پرتاب می‌شود که به این حرک آب، آبنما فواره‌ای می‌گویند.

 

نورپردازی در اکثر آبنما‌ها قابل توجه است ولی در آبنمای فواره‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا بیشتر جلوه دهد.
آبنما فواره‌ای دایره‌ای شکل از انواع آبنما‌های پر طرفدار است.

آبنما شیشه ای

آبنما شیشه ایآبنما شیشه‌ای تلفیقی از آب، نور و شیشه است که با ریزش آب به سمت پایین آبنما شیشه‌ای شکل می‌گیرد.

 

آبنما شیشه‌ای در محیط‌های داخلی استفاده می‌شود در اداره‌های مدرن و ویلا‌های جدید و لابی ساختمان‌ها آبنما شیشه‌ای بسیار به چشم می‌خورد.

 

امروزه در ساختمان‌های مدرن آبنمای شیشه‌ای جایگزین پارتیشن در داخل خانه‌ها شده است و قابلیت جابه جایی آن از مهم‌ترین ویژگی آبنمای شیشه ای است.

آبنما استخری

آبنما استخریابنما استخری نیز از انواع آبنما‌های جدید است که در اطراف و کناره‌های استخر قرار دارد و دارای شکل‌های گوناگونی است که زیبایی استخر‌ها را در ویلا‌ها بیشتر از قبل کرده است.

 

آبنما استخری همان طور که از اسم آن معلوم است در لبه‌ی استخر قرار می‌گیرد اما در سال‌های اخیر به دلیل تقاضای زیاد از آن به دلیل ظرافت و زیبایی آن در محوطه هم استفاده می‌شود.

 

با کمی خلاقیت و ساخت آبنمای شیک و زیبا در اطراف استخر می‌توانید جذابیت ویلای خود را افزایش دهید و به آن بهای بیشتری دهید.

آبنما پیش ساخته

امروزه در ساختمان‌ها به دلیل کمبود فضای دلنشین افراد سعی بر این دارند تا از چیز‌های حاضری و پیش ساخته استفاده کنند.

آبنما پیش ساخته

آبنما پیش ساخته از موارد پرطرفدار در بین مردم است که از قدیم وجود داشته و اسمی جدید نیست و زیبایی و صدای لذت بخش آن باعث افزایش تقاضا شده است.

 

از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های آبنمای پیش ساخته بی دردسر بودن آن است زیرا نیاز به هیچ کاری برای نصب ندارد و به صورت حاضری در بازار عرضه می‌شود.

آبنما‌ها را می‌توان در محیط‌های باغی، آپارتمانی، لابی ساختمان، تراس، روف گاردن، گلخانه، ویلا، حیاط، روی استخر و در مجاور استخر استفاده کرد.

متریال آبنما‌ها معمولا از سنگ، آجر، سیمان، چوب، پلی استر، فایبر گلاس، کامپوزیتی، رزینی و غیره است.

اینکه شما چه نوع آبنمایی را انتخاب می‌کنید و چه مساحتی در اختیار دارید تا آبنما بسازید و حتی متریال آن از جمله موارد تعیین کننده قیمت ابنما است.

برای تهیه آبنمای مناسب فضای مورد نظرتان با مشاوران ایران استخر در ارتباط باشید. 

در ادامه به چند عکس آبنما می پردازیم

انواع آبنما
آبنما فواره ای کوچک
آبنما سنگ گرد
آبنما در باغچه
آبنما تزیینی
آبنما ساختمان مدرن
آبنما متصل به ساختمان
آبنما سه تایی
آبنما صخره ای تزیینی
آبنما آبشاری
آبنما سنگی در باغ
آبنما با المان تزیینی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


مجری استخر در شیراز، پروژه لاکچری فرهنگ شهر
پروژه استخر و جکوزی دینکان
پروژه استخر، جکوزی و سونا خیابان قدوسی شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر در شیراز
پروژه لوله کشی و تاسیسات گرمایش استخر قم آباد شیراز
اجرای سیستم لوله کشی و تاسیسات گرمایش-صدرا

اطلاعات تماس